środa, 12 kwietnia 2017

Kurczak w sosie śmietanowym z suszonymi pomidorami

Kurczak jest naszym stałym elementem obiadu :) Jest na talerzach kilka razy w tygodniu, dlatego muszę często szukać nowych pomysłów, aby zmieniać jego smak. I dodatki - ostatnio nudzi mi się ryż, dlatego szukam odpowiednich przepisów, aby pasowały do ziemniaków czy kaszy. 

Jeśli nie macie pomysłu, od siebie prezentuję kilka moich przepisów:
- najprostsze - kurczak z papryką lub w sosie własnym
- w sosie miodowo- musztardowym w tortilli
- kuchnia azjatycka - ramen z kurczakiem
- tex - mex: fajitaschilli z kurczakiem
- a może najlepsza marynata na kurczaka z grilla?

Oczywiście pierwszym miejscem moich poszukiwań jest niezawodna Kwestia Smaku, na której znalazłam przepis na kurczaka w sosie z suszonych pomidorów, który jest strzałem w dziesiątkę! Pasuje do ryżu, ziemniaków i makaronu i jest szybki w przygotowaniu.




Pozwolę sobie wspomnieć o składnikach i sposobie przygotowania, od siebie dodam swoje małe modyfikacje.

Składniki (na 4 porcje):
- cała pierś z kurczaka,
- łyżka oliwy,
- łyżka masła,
- 100ml szklanki śmietany 30%,
- 2 łyżki pesto z suszonych pomidorów - robiłam ten przepis dwa razy, z czego raz robiłam domowe pesto, za drugim razem po prostu drobno posiekałam suszone pomidory i ząbek czosnku. Moja mała rada - nie żałujcie pesto/pomidorów, śmiało można dodać nieco więcej dla podkreślenia smaku :)
- garść pomidorków koktajlowych pokrojonych na pół/ćwiartki - moja modyfikacja,
- sól, pieprz, czerwona papryka, można nieco ostrej papryki, w oryginalnym przepisie tymianek,
- dodatki: ugotowane ziemniaki/makaron/ryż

Pierś kroimy na cieńsze plastry, doprawić solą, pieprzem. Na patelni rozgrzać oliwę z masłem, podsmażyć mięso. Dodać pesto/suszone pomidory, śmietanę i ewentualnie resztę przypraw. Wszystko wymieszać, zagotować i gotować przez 1-2 minuty, na koniec wrzucić na chwilę pomidorki koktajlowe, aby nieco zmiękły.


Prawda, że proste i szybkie? Tak jak wszystkie przepisy, które wymyślam lub testuję ;)

Kochani, czy znacie jakieś proste i pyszne przepisy na kurczaka? Bardzo proszę o przepisy, bo powoli kończą się pomysły!


9 komentarzy:

  1. Pyszności :) Nie wiem jak to się stało, ale nie jadłam chyba jeszcze czerwonego pesto!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz spróbować :) dodałam w poście link do mojego ulubionego :)

      Usuń
  2. Nie jadłam nigdy kurczaka w takim sosie :D Moja mama robi takie roladki: drobno sieka pora, pomidory i paprykę (czasem bez pomidorów), wciska ząbek czosnku, daje sól i pieprz, i tym nadziewa pierś kurczaka. Czasem daje też pieczarki (zależy, co jest w lodówce :P) i potem piecze.
    Ja lubię szaszłyki z piersią kurczaka i ananasem (+ do tego warzywa). Sama wrzucałam niedawno przepis na bloga na kurczaka z duszonym selerem naciowym i oliwkami w curry - świetne do kuskusa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :D
      Dziękuję za przepisy, wszystko zapisałam! :)

      Usuń
  3. Na kurczakach się nie znam ale zdjęcia prześliczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Klasyczny studencki foodz'ik ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. tego sposobu na kurczaka jeszcze nie wypróbowałam, ale coś czuję, że będzie moim ulubionym zaraz po tym w śmietanie ze szpinakiem xD

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...