poniedziałek, 3 października 2016

Makaron penne ze szpinakiem i pesto z suszonych pomidorów



Pomysł na szybki i fajny obiad, każdy może dostosować proporcje do siebie, a makaron zamienić na razowy lub bezglutenowy. :)

Składniki na pesto (wszystko dodaję na oko):
  • suszone pomidory z oliwą
  • parmezan
  • orzechy - w tym przypadku słonecznik, ale polecam orzechy nerkowca
  • 1-2 ząbki czosnku
  • zioła prowansalskie
  • sól, pieprz do smaku, jeśli potrzebujecie.
Na początku w blenderze mielę orzechy z czosnkiem na jak najdrobniejszą masę. Dodaję pomidory, parmezan, przyprawy i odrobinę oleju z zalewy pomidorowej. Wszystko blenduję. Jeśli konsystencja jest dla Was za gęsta, dodajcie odrobinę oleju i znowu wymieszajcie. *

Makaron gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Na patelnię dodajemy 3/4 przygotowanego pesto, podsmażamy. Dorzucamy szpinak (w ilości według gustu) i smażymy.
Na talerz nakładamy makaron, szpinak z pesto i pozostałe 'świeże' pesto. **

* Pesto przygotowuję etapami, bo mam słaby blender. :) Jeśli macie dobry mikser, możecie wrzucić wszystko na raz.
** Oczywiście jeśli nie macie czasu lub wolicie inaczej, możecie na patelnię wrzucić całe pesto i od razu zmieszać z makaronem.

A co u Was ciekawego na obiad? Piszcie, testuję nowe przepisy i powoli kończą mi się pomysły na coś szybkiego :)

11 komentarzy:

  1. Brzmi super! :) Nie jestem fanką pesto, ale to kusi.

    OdpowiedzUsuń
  2. dziś miałam i było genialne :) w ogóle uwielbiam wszystko co ze szpinaczkiem związane :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialne logo! Fajny przepis! Ja ostatnio gotuję z www.kcalmar.com . wlasnie tez maja te przepisy takie na naszą studencką kieszeń. polecam, jako inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  4. super sprawa, bardzo lubię szpinak, często dorzucam go do różnych dań :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam pesto z suszonymi pomidorami! O dziwo, nie jadłam go nigdy z makaronem, a z kaszą gryczaną oraz dodawałam do sałatek :)

    Na szybko to ja polecam słoiki od mamy :D Ostatnio dostałam, co prawda nie w słoiku, gołąbki, rybę po grecku, pierogi ruskie, upieczonego faszerowanego indyka (filet), surówkę z białej kapusty... Jeszcze mamcia chciała dać rosół, ale już nie miałam jak wziąć :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam makaronowe obiady :)
    Jak sama napisalas, obiad mozna przygotowac szybko i w dodatku bardzo latwo. Uwazam,ze to jest jeden z wielu plusów kuchni włoskiej :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam. Zawsze robię zielone pesto ale trzeba sobie czasami urozmaicać :)
    www.100club.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. takie delikatne danie :p można powiedzieć przekąska

    OdpowiedzUsuń
  9. robię bardzo podobne bez parmezanu :P
    często w przepisach ser zastępuję dodaniem płatków drożdżowych :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...