piątek, 9 października 2015

Placki kalafiorowe


Dawno nie było tutaj konkretnego przepisu :) 
Uwielbiam kalafior, szczególnie ugotowanego lub pieczonego. Ale nigdy nie zrobiłam jeszcze z niego placków. Banalnie proste, a jakie dobre! I wszystko zależy, jak je doprawisz - mogą być ostrzejsze lub bardziej ziołowe, decydujesz sam. :)

Składniki na ok. 8 placków:
  • pół kalafiora,
  • 1 jajko,
  • 3-4 łyżki mąki (użyłam kukurydzianej, ale możesz użyć jakiejkolwiek),
  • pół cebuli,
  • przyprawy - sól, pieprz, czosnek granulowany, wędzona papryka w proszku (możesz dodać wszystko, co Ci się podoba),
  • 2 łyżki oleju (do smażenia)
  • dodatkowo - śmietana lub jogurt grecki na wierzch (użyłam jogurtu).
Kalafior ugotuj i zmiksuj na gładką masę /możesz też pokroić go na drobne kawałki - testowałam i działa/. Posiekaj cebulkę. Do miski z kalafiorem dodaj cebulkę, jajko, mąkę i przyprawy, dokładnie wymieszaj. Jeśli konsystencja jest za gęsta, dodaj odrobinę wody, jeśli za rzadka - dodaj mąkę.
Ma rozgrzaną patelnię dodaj olej i za pomocą łyżki nakładaj masę, formując placki. Smaż z obu stron aż do uzyskania złocistego koloru.
Placki przełóż na papier kuchenny aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu. Kiedy się nieco ostudzą, przełóż na talerz i dodaj śmietanę lub jogurt. Smacznego!


22 komentarze:

  1. Kalafiorowe są pycha :) uwielbiam też z kabaczka

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wszystko co kalafiorowe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham kalafiora, ale placków to ja jeszcze z niego nie robiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Placków z kalafiora jeszcze nie jadłam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę spróbować! cukiniowe, ziemniaczane, marchewkowe, brokułowe już jadłam. Kalafior jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No to mam kolejny przepis do sprawdzenia, bardzo lubię wszelkiego rodzaju placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z kalafiora jeszcze nie jadłam. Fajna alternatywa, kiedy ziemniaczane już się przejadły :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł na placki :) Tak myślę, że sos czosnkowy fajnie by do nich pasował :) Muszę spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  9. niecierpię kalafiora :/ ale te placki wyglądają dość smakowicie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś się do niego przekonasz :) A jak nie, to po prostu musisz zrobić inne placki warzywne ;)

      Usuń
  10. Nigdy nie jadłam, ale wyglądają one bosko!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ło rany, to musi być super pyszne, placki warzywne to generalnie jest czad a Twoje wyglądają ekstra ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Placki wspaniałe i to jeszcze z warzywek , pycha

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy, prosty, apetyczny, chyba całkiem tani, przepis. I taki sam blog, więc zostaję na dłużej dodając się do obserwatorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo tani :)
      Dziękuję za takie ciepłe słowa!

      Usuń
  14. Placków kalafiorowych jeszcze nie jadłam :) Brzmi pysznie i zapisuje przepis

    OdpowiedzUsuń
  15. Placki wspaniałe. Bardzo lubię dania z kalafiora :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...