środa, 9 września 2015

Nowości w spiżarni

Chyba każdy z nas słyszał już o tzw. superfood. Zrobił się na to ogromny boom, a dzięki coraz większej ilości sklepów ze zdrową żywnością, wielu z nas ma okazję wypróbować czegoś nowego. Mimo, iż jestem ogromną zwolenniczką naszych rodzimych produktów, szczególnie tych sezonowych, sama byłam ciekawa kilku produktów. I przyznaję się bez bicia - ostatnie zakupy zrobiłam z ogromną przyjemnością :)
W lokalnej aptece znalazłam cztery produkty, po dosyć przystępnej cenie: nasiona chia, czarnuszkę, czystek i olej kokosowy. Miło się zaskoczyłam, kiedy za wszystko zapłaciłam nieco ponad 30zł. Od razu zaznaczam - nie reklamuję tej firmy i nie mam z nią nic wspólnego :) Ale być może kogoś ona zaciekawi, bo póki co jest chyba najtańszą firmą sprzedającą takie produkty.




Co mam w planach z nimi robić?
Z nasion chia oczywiście puddingi :) I oczywiście jako dodatki do owsianek, jaglanek i kasz mannych, których jesienią będę robiła coraz częściej.
Czarnuszkę będę dodawać do kanapek, podobnie jak robiłam z siemieniem lnianym. Wyczytałam też, że można ją mielić i stosować zamiast pieprzu, być może również to przetestuję.
Od pewnego czasu uwielbiam wieczorami pić pokrzywę, miętę, melisę i inne ziółka, dlatego też czystek również będzie często zaparzany.
A olej kokosowy? Przede wszystkim do smażenia lub substytut masła do wypieków. Czytałam o wielu zastosowaniach tego oleju, przede wszystkim w kosmetykach i być może się na coś skuszę. Ale póki co używać go będę w kuchni.

Zapomniałam zrobić zdjęcia z jeszcze jednego ważnego zakupu - 2kg płatków owsianych, które kupiłam w Biedronce :) Mam zapas na kilka miesięcy :D

A co u Was nowego w lodówkach? :)

30 komentarzy:

  1. Prawdziwym superfood jest również jarmuż oraz brokuły, a nasiona polecam na surowo, bo nienasycone kwasy tłuszczowe szybko się utleniają. Pozdro!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe produkty :) U mnie z nowosci hummusy z Primaeco oraz czekolady z Grossa :) Co do hummusu to skład jest nawet bardzo dobry :) Przyczepić można się tylko tej wody - ale nie ma szkodliwych konserwantów. Ja nie mam możliwości kupienia i zrobienia tahini, więc sama nie zrobię hummusu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ta woda troszkę zniechęca, ale przynajmniej pozostały skład jest w porządku :)
      Co do tahini, dostałam tylko raz odrobinę do spróbowania, więc zrobiłam hummus. A tak to robię sobie hummus, ale bez tej pasty :)

      Usuń
    2. To już nie hummus :P

      To fajne "frykasy" Robiła Ci mama - tylko pozazdrościć ;) a na rozstawieniu B W i T to ja się nie znam :P

      Usuń
    3. Dobrze wiedzieć :)

      Dopiero jak dorosłam zaczęłam sama piec ziemniaczki :) Uwielbiam jak są chrupiące ale nie zawijam w folię - robie coś ala frytki :) A Ty jak robisz?

      Usuń
    4. Frytki wiele razy robiłam :) a takie pieczone ziemniaczki z masełkiem... musza być pyszne ;)

      Bo ziemniak jest zdrowy a ma złą opinię - nie wiem czemu. Ziemniak wcale nie tuczy :P tylko niektórych nie syci :) Mnie np. bardziej syci kasza niż ziemniak :)

      Usuń
    5. Ja tam jem to na co mam ochotę :) Nie ma co popadać w paranoję :)

      Usuń
  3. W końcu muszę kupić te nasiona chia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tam w te wszystkie super food nie za bardzo wierzę. Najlepsze są owoce i warzywa - tanie super, zdrowe jedzenie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, szczególnie sezonowe owoce i warzywa :) Ale fajnie czasami jest spróbować coś innego, co podobno też korzystnie wpływa na zdrowie :)

      Usuń
  5. Muszę dokupić olej kokosowy, bo mi się kończy :( ciekawe zakupy !

    OdpowiedzUsuń
  6. rzeczywiście korzystna cena.

    a jak ta czarnuszka smakuje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie próbowałam, ale jak spróbuję (za ok. 2 tygodnie, bo zakupy zawiozłam na stancję) to napiszę :)

      Usuń
  7. u mnie biała komosa z której zrobiłam pyszne śniadanko na mleku kokosowym z borówkami ;-) niedługo wrzucę przepis na bloga!

    OdpowiedzUsuń
  8. No proszę! Właśnie piję czystek z tej samej firmy :))
    Bardzo mi smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze wiedzieć, na pewno też będę zadowolona :)

      Usuń
  9. Olej kokosowy chciałabym wreszcie wypróbować nie tylko w kuchni. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zazdroszczę takiego dostępu do sklepów ze zdrową żywnością :) Choć przed tymi z Internetu mam opory to takiego sklepu w pobliżu mi potrzeba :D Ciekawe produkty kupiłaś.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama byłam zdziwiona asortymentem w mojej aptece, bo jeszcze pół roku temu tego nie było :)
      Myślę, że nie masz co się bać zamawiać z internetu, wystarczy dobrze poczytać i zamówić, wszystko jest szczelnie pakowane :)

      Usuń
  11. Oprócz czarnuszki wszystkie te produktu stale goszczą w mojej kuchni. Jednak polecam olej kokosowy nierafinowany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za informację! To mój pierwszy olej kokosowy, następnym razem będę szukała nierafinowanego :)

      Usuń
  12. Też ostatnio odkryłam tę firmę. Mają rewelacyjne ceny, mam od nich komosę ryżową nasiona chia :) Chia czasami stosuję też jako posypkę do sałatek lub do lodów bananowych :D W sumie wszędzie gdzie mogę to je dorzucam :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Koleżanka z pracy się tym zajada i poleca.

    OdpowiedzUsuń
  14. Miałam zrobić ostatnio prawie takie same zakupy, ale w lokalnym sklepiku ze zdrową żywnością nie było zbyt tanio, a widziałam produkty dokładnie tej samej firmy, co Ty. Mam nadzieję, że znajdę je gdzieś w niższej cenie. Najbardziej kuszą mnie nasiona chia, bo też chciałabym robić z nimi puddingi, kremy itp.. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio testuje jęczmień zielony ;). W zielonych smoothies smakuje wybornie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Z nowości, co prawda degustacyjnie, mleko z jaglanej, młody jęczmień, tahina. Wiesz,że ja też tak ostatnio na ziółkach, obecnie króluje pokrzywa. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...