sobota, 9 maja 2015

Zupa z cukinii i ciecierzycą, chipsy z tortilli



Ostatnio nie mam apetytu na nic konkretnego, ale wczoraj naszła mnie ochota na zupę krem. I jest to jedna z lepszych zup, które zrobiłam na szybko! Kilka prostych składników, 20-30 minut i pyszny obiad gotowy.

Składniki na 4-5 porcji:
  • 3 cukinie,
  • 1 duża cebula,
  • puszka ciecierzycy,
  • szklanka wody,
  • kostka rosołowa,
  • czosnek w proszku,
  • sól, pieprz.,
  • 2 łyżki oliwy.
Cebulę pokrój w kosteczkę i podsmaż na oliwie. Dodaj pokrojoną cukinię i duś przez 15 minut. Dodaj szklankę wody, kostkę rosołową i przyprawy, gotuj przez kolejne 10 minut. Kiedy wszystko lekko przestygnie, zblenduj na gładką masę. Dodaj ciecierzycę i gotowe!

Dodałam do tej zupy sporo czosnku, więc jest bardzo aromatyczna. Dodatkowo zrobiłam chipsy z tortilli: gotową tortillę pokroiłam w trójkąty, wyłożyłam na blaszce, dodałam odrobinę oliwy i ostrej papryki, podpiekłam przez 10 minut i tyle. :) Taka przekąska nadaje się też do dipów czy guacamole.





11 komentarzy:

  1. Ciekawa ta zupa, w sumie cukinia nie ma zbyt intensywnego smaku, ale pewnie można wyczarować cudo :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu kupić ciecierzycę w puszce, bo mam tylko "surową", a nie chce mi się jej namaczać :D haha, szczególnie, że mam mało czasu.
    Ale takie chipsy to bym zjadła...

    OdpowiedzUsuń
  3. ale te chipsy super wyglądaja! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zarówno krem jak i chipsy wyglądają obłędnie i trafiają na moją listę do zrobienia, zupy zwykle jem w piątek, więc pewnie w tym tygodniu wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Chipsy z tortilli ostatnio są moimi faworytami, jem je z zupami, różnymi pastami i sałatkami, to chyba uzależnienie :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha ja dlatego już przestałam kupować placki z tortilli, żeby nie kusiło :D

      Usuń
  6. Zupa wygląda po prostu GENIALNIE <3 Zaraz biegnę po składniki i będę przygotowywała. A czy można zastąpić ciecierzycę z puszki normalną, odmoczoną?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...