piątek, 12 września 2014

Podpłomyki prosto z pieca :)


Bardzo proste, bardzo pyszne.. :)

Składniki na ciasto:
  • szklanka mąki,
  • pół szklanki letniej wody,
  • płaska łyżeczka soli.
Dodatki:
  • ser żółty / mozarella,
  • 4 suszone pomidory z oliwie,
  • 4 plastry szynki parmeńskiej,
  • rukola.
Mąkę przesiewamy, dodajemy sól i stopniowo dolewamy wody, ugniatając i wyrabiając ciasto (jeśli trzeba, dodajcie więcej mąki lub wody, w zależności od konsystencji ciasta). 
Ciasto dzielimy na 4 porcje (lub więcej, jeśli chcecie mniejsze podpłomyki), wałkujemy na cienkie plastry i układamy na papierze do pieczenia. W tym czasie nagrzewamy piekarnik i blachę do 180 stopni.
Na ciasto dodajemy ser, pokrojone w male kawałki pomidory i szynkę. Papier z podpłomykami przenosimy na rozgrzaną blachę i pieczemy ok. 10 minut. Na koniec dodajemy na wierzch rukolę i cieszcie się pyszną przekąską.


Gwarantuję, że podpłomyki nie zdążą nawet ostygnąć, a już ich nie będzie na talerzach :)

16 komentarzy:

  1. Muszę kiedyś zrobić ale wersję bez mięska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmiało, u mnie szynka była akurat dodatkiem :)

      Usuń
  2. Mniam mniam ;) ale bym wsunęła !

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz słyszę o "podpłomykach", ale wygląda mi to na genialną przekąskę, którą można śmiało serwować na domowych spotkaniach ze znajomymi. Wypróbuję! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cooo? Nie znałaś podpłomyków? :) To mój smak dzieciństwa! :)

      Usuń
  4. Zaciekawił mnie tytuł, bo nie wiem co to podpłomyki :D
    Ja za to uwielbiam domową pizzę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam, że wszyscy wiedzą, co to podpłomyki, zaskoczyłaś mnie :D To mój smak z dzieciństwa, często robiło się je na ogniskach :)
      Ooo domowa pizza jest najlepsza :) Ja właśnie miałam pierwotnie zrobić ciasto, ale lenistwo wzięło górę i wyszły podpłomyki :)

      Usuń
  5. słyszałam już o podpłomykach, musze isę za nie zabrać, bo kusisz nimi baardzo! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam, bo są szybkie w przygotowaniu, proste jak konstrukcja cepa :D i można podawać na słodko, słono, z mięsem, bez mięsa, i tak dalej.. :)

      Usuń
  6. wyglądają apetycznie. I wydają się być faktycznie proste w przygotowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglądają bardzo smacznie:) niemal czuje zapach;)

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają tak przepysznie, że jutro muszę je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za ten przepis, wyszły cudowne <3 zrobiłam z serem żółtym, pomidorem i oregano :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...