poniedziałek, 18 sierpnia 2014

93. Leczo z cukinią

Od około 2 lat pokochałam leczo. Jako dziecko go nie cierpiałam, pewnie jak większość dzieci, dla których warzywa są złem! :) Wczoraj podjęłam się małego wyzwania i ugotowałam cały garnek i przyznam Wam się - smakuje jak babci!


Składniki:
  • 6 papryk: dwie czerwone, dwie żółte i dwie zielone,
  • 1 duża cukinia (możecie użyć 2-3 małych),
  • pętko kiełbasy,
  • 1 cebula,
  • 3 pomidory (możecie użyć z puszki),
  • sól, pieprz, czerwona słodka papryka, ostra papryka, suszone oregano, odrobina suszonego czosnku,
  • ok. pół szklanki wody,
  • łyżka oliwy.
Wszystkie składniki skroiłam na duże kawałki. Do garnka dodaję łyżkę oliwy, na której podsmażam cebulę. Kiedy się lekko zeszkli, dodaję pokrojoną w plastry kiełbasę. Po kilku minutach dorzucam paprykę i czekam aż nieco zmięknie. Następne w kolejce są pomidory i pół szklanki wody (oczywiście sprawdzajcie na oko ile jej potrzebujecie, czasem potrzeba więcej albo mniej). Po kilku minutach dorzucam cukinię, przyprawiam i przykrywam. Warzywa duszą się ok. 20-30 minut. Jeśli trzeba, możecie dodać/odlać wodę i ewentualnie przyprawić potrawę. Jak dla mnie nie może być to zupa z warzywami, a warzywa w sosie, dlatego zależało mi na zagęszczeniu całej mieszanki. 
Kiedy warzywa zmiękną, leczo jest gotowe. Ja je podałam z kromkami chleba warmińskiego (które zawiera siemię lniane, płatki i otręby owsiane). :)

10 komentarzy:

  1. klasyka gatunku ale jakie pyszne w wersji vege też :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham leczo! Ale to wegetariańskie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Justyna J, Natalie : ba, zgadzam się! Bez kiełbasy też by się obyło :))

    OdpowiedzUsuń
  4. w dzieciństwie też nie lubiłam przez wygląd papryki, ale teraz uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm.... leczo to potrawa mojego dzieciństwa.... oh... jak teraz bardzo chciałabym mieć 5 lat, malować kredkami i oglądać bajki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja od zawsze uwielbiałam leczo. Tylko moje było w wersji bez cukinii, a następnie odpadła również i kiełbasa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też ostatnio robiłam z cukinią, w sumie bez żadnego przepisu, tak mi wpadła w ręce. I wyszło naprawdę dobre :)

    Również podaję leczo z chlebkiem. Chyba, że jemy je w porze kolacji, wtedy ograniczam się do samego leczo.

    OdpowiedzUsuń
  8. Leczo to zdecydowanie najlepszy obiad na lato. Ja oczywiście preferuję wersję bez mięsa, a w dodatku uwielbiam na zimno. Chyba lepiej smakuje niż takie ciepłe. Nie wiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Leczo jest bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. super! Jedna z najlepszych letnich potraw!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...