sobota, 23 sierpnia 2014

95. Zdrowy domowy burger :)

Jak większość, lubię czasem zjeść niezdrowe jedzenie, a niestety w wakacje jest zawsze więcej okazji. :) Od kiedy odkryliśmy z chłopakiem kilka dobrych knajpek z hamburgerami w naszych miastach uniwersyteckich, pokochałam burgery.
Czas więc na nieco zdrową wersję. Osobiście poleciłabym do tego burgera 'kotlet' z ciecierzycy czy fasoli, ale jako, że miałam do dyspozycji mięso, musiałam go wykorzystać. :)


Składniki na 1 burgera:
  • mięso wieprzowe zmielone (ilość zależy od Was),
  • jajko,
  • odrobina mąki kukurydzianej i bułki tartej,
  • sól, pieprz.
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy i formujemy kotlecik. Smażymy na patelni z łyżeczką oliwy. Możemy go również upiec czy wrzucić na grilla. 

Sos:
  • 2 łyżki jogurtu greckiego,
  • świeża kolendra (mogą być inne zioła, a nawet natka pietruszki),
  • starta skórka z cytryny,
  • sól, pieprz.
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy.

Guacamole:
  • pół awokado,
  • 1/3 czerwonej cebuli,
  • sok z cytryny,
  • czosnek granulowany, sól, pieprz - do smaku.
Cebulkę drobno siekamy, awokado ucieramy do gładkiej masy. Wszystkie składniki mieszamy i doprawiamy do smaku.

Pozostałe:
  • bułka do hamburgera, bagietka, ciabata - co wolicie,
  • sałata - ja dodałam roszponkę, 
  • 2 plastry pomidora.

Czas na tworzenie burgera: obie połówki bułki smarujemy sosem, nakładamy sałatkę, burgera, guacamole, pomidora i przykrywamy drugą połową.
Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Nic nie może równać się z domowymi burgerami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny wpis! :)

    Pozdrawiam

    _____________

    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. domowe fast-foody to moja miłość :) uwielbiam, po prostu!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki burger to świetny pomysł na obiad! :D Ja jeszcze bym upiekła domowe bułki zamiast kupnych :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, bez porównania domowe są najlepsze :) Niestety w wypiekach nie jestem zbyt dobra, ale wszystko przede mną :)

      Usuń
  5. Domowo to zawsze zdrowiej! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też robiłam takiego burgera jak mnie naszła ochota na fast-fooda. Jasne, że szybciej pójść na miasto, ale ile satysfakcji w domu :) Tylko ja jeszcze zawsze wybieram bułki z mąki żytniej lub razowej. Sos robiłam miodowo-musztardowo-czosnkowy, też się sprawdza, albo ketchup.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie bułeczki są o niebo lepsze, prawda :) Ale jak się nie ma co się lubi... :)
      O takim sosie nie pomyślałam, ale na pewno skorzystam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...