piątek, 8 sierpnia 2014

91. Wegetariański obiad / placki brokułowe

Przy takich upałach mało kto lubi siedzieć w kuchni :) Ale obiad musi być, dlatego też polecam coś szybkiego i lekkiego - gotowana kukurydza i placki brokułowe.



Składniki na 5 placków:
  • ok. 250g mrożonych brokułów,
  • 3 łyżki mąki,
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego,
  • 2 łyżki chudego twarogu,
  • sól, pieprz,
  • świeże zioła: ja dodałam mój ukochany mix - posiekaną natkę pietruszki, rozmaryn, szałwię i bazylię (taką mieszankę zawsze trzymam w woreczku w zamrażarce, przydaje się do wielu potraw),
  • 2 łyżki oliwy z oliwek.
Brokuły zalej gorącą wodą i odczekaj kilka minut, aż zmiękną. Odlej nadmiar wody, dodaj do warzyw resztę składników i wymieszaj do uzyskania jednolitej masy. Na blachę wyłóż papier do pieczenia i uformuj okrągłe placuszki. Skrop odrobiną oliwy, piecz przez 15-20 minut w ok. 160 stopniach (używałam termoobiegu i piekłam przez 15 minut, najlepiej sprawdzać co jakiś czas).



Do placków polecam lekki sos czosnkowy na bazie jogurtu. Do tego zamiast kufla piwa polecam zimną wodę z cytryną i pomarańczą. :)

7 komentarzy:

  1. placki brokułowe i sos czosnkowy, uwielbiam to połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam! wyglądają bajecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. gotowana kukurydza kojarzy mi się z wakacjami w dzieciństwie nad morzem <3 do teraz ją uwielbiam, będę musiała sobie zrobić :) placków brokułowych nie próbowałam, ale uwielbiam wszelkiego typu placki, więc pewnie kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki dziewczyny :)

    ChocoMonster - taaaaak, kukurydza i lato nad morzem, to jedno z moich wspomnień :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Musisz szukać w Almie, Stokrotce, Społem :) Może gdzieś uda Ci się go znaleźć.. Pozostają jeszcze sklepy ekologiczne :)

    Co do opini to na moim blogu znajdziesz recenzje masła orzechowego bez soli i cukru, migdałowego, maseł z Sante :) Pojawią się jeszcze opinie o innych masłach z Primaviki :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...