poniedziałek, 28 lipca 2014

85. Najlepsza marynata do mięs na grilla :)

W wielkim skrócie: UWIELBIAM tą marynatę, a za przepis dziękuję mojemu chłopakowi. :)
Nadaje się do różnych mięs, ja testowałam na piersi z kurczaka i udkach. Wiem, wiem, nie należy do najzdrowszych, ale takie danie (grillowane, pieczone lub smażone na oliwie), podane z brązowym ryżem, może świetnie się nadawać na cheat meal! :)

Na taką porcję kurczaka dodałam: cały słoik sosu, sok z całej pomarańczy, sok z połowy cytryny (jeśli wolisz bardziej kwaskowaty smak, dodajcie więcej), 3/4 przyprawy do kurczaka (możecie użyć przyprawy do grilla lub własnej mieszanki ziołowej), 2 drobno posiekane ząbki czosnku, 2 łyżki sosu sojowego. Kurczaka należy pokroić na cienkie plasterki, wrzucić do dużej miski i dodać resztę składników, wymieszać. Dobrze jest zostawić tą marynatę w lodówce na 1-2 godziny przed przyrządzeniem.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Mój mąż to straszny fan whisky i ostatnio postanowiłam poeksperymentować z marynatami na gilla. Zrobiłam taką śmieszną: whisky, kolendra i własnoręcznie utarte pomidory z odrobiną chilli. Zajadał jak szalony :D Muszę spróbować Twojej, bo dla mnie jednak alkohol jest za ciężki w połączeniu z mięsem. A marynujesz warzywa zanim wrzucisz je na grilla? Może polecisz jakiś super sposób dla wegetarian?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tej marynaty używałam do kurczaka, więc zostawiałam go na jakiś czas w lodówce. Warzywa też możesz śmiało wcześniej zamarynować, zostaw np. na godzinkę.
      Dla wegetarian - kurczaka zastąpić np. łososiem, jeśli lubisz :) A jeśli nie jadasz też ryb, cukinia, bakłażan, papryka, tofu - będą pyszne :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...