poniedziałek, 16 września 2013

40. Szybkie ciasteczka owsiane z bananem i masłem orzechowym - wersja light

Dzisiaj zastąpiłam tradycyjną, standardową w moim menu owsiankę, na coś nieco innego, ale także zawierającego płatki owsiane. Dzisiejsza propozycja - ciasteczka owsiane z bananem, migdałami i masłem orzechowym. Skład oczywiście można modyfikować według własnych potrzeb. W kuchni unosił się cudny zapach! :)


Musiałam zjeść kawałek, przepraszam :)


Składniki (na 10 ciasteczek):
  • 3/4 szklanki płatków owsianych,
  • pół szklanki otrębów pszennych i siemienia lnianego,
  • jeden dojrzały banan,
  • masło orzechowe - mała łyżeczka na każde ciastko,
  • pół szklanki płatków migdałowych,
  • łyżka jogurtu greckiego.
Banana rozgniatamy. Dodajemy jogurt. Następnie wrzucamy pozostałe składniki (oprócz masła orzechowego) i dokładnie mieszamy. Masę nakładamy do foremek za pomocą łyżki, następnie na wierzch nakładamy masło orzechowe. Pieczemy przez 20-25 minut w temperaturze 170 stopni.
Masło orzechowe świetnie komponuje się z dżemem malinowym. :)

Ciastka są lekkie, nie zawierają cukru ani mąki, więc mogą służyć jako słodka i zdrowa przekąska. Osobiście mogłabym zjeść wszystko na raz, na szczęście podzieliłam się nimi z rodzinką. :)


1 komentarz:

  1. Wszystko co kocham najbardziej w jednym przepisie <3

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...