poniedziałek, 2 września 2013

23. Jesienny obiad :)

Zaczął się wrzesień, co oznacza u mnie zbieranie grzybów w lesie! Uwielbiam to zajęcie, bardzo przy nim odpoczywam, można pooddychać świeżym powietrzem, a dodatkowo spalamy kalorie! :) W miejscach, w których zbieram, znajduję zwykle opieńki, kurki, czasem zdarzają się prawdziwki. Dlatego też dzisiaj nie mogłam się powstrzymać i zrobiłam pyszny obiad ze świeżymi grzybami :)

Makaron razowy z grzybami i łososiem, w sosie śmietanowym

Składniki (na jedną porcję):
  • filet z łososia (ja zwykle kupuję w Biedronce i na jedną porcję używam pół filetu),
  • pół miseczki grzybów (u mnie: świeże opieńki i maślaki, ale śmiało możecie kupić w różnych sklepach inne grzyby czy po prostu pieczarki),
  • makaron razowy - w moim przypadku 1,5 szklanki,
  • 2 łyżki śmietany 18%,
  • ćwierć cebuli,
  • oliwa z oliwek do smażenia,
  • sól, pieprz, ewentualnie inne przyprawy do smaku.
W osolonej wodzie gotujemy makaron. Łososia wycieramy i nacieramy przyprawami (ja dodałam jedynie soli i pieprzu), a następnie smażymy na patelni z odrobiną oliwy - zaczynamy od strony ze skórą. Na drugiej patelni podsmażamy posiekaną cebulę i dodajemy wcześniej ugotowane grzyby. Następnie dodajemy śmietanę i przyprawiamy solą i pieprzem.
Kiedy łosoś będzie już usmażony, usuwamy skórkę i dzielimy na małe kawałki. Dorzucamy na patelnię z grzybami, mieszamy i mamy pyszny obiad :)



A co Wy ciekawego macie dzisiaj na obiad? :) I jakie polecacie dania z grzybami? :)


2 komentarze:

  1. Łosoś, makaron i sos śmietanowy - uwielbiam to połączenie. Takie obiady mogłabym jeść bardzo często, nie tylko jesienią :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Danie idealne dla mnie, wszystko to co lubię! Pysznie połączone no i zdrowe!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...