piątek, 23 sierpnia 2013

4. Kiedy przychodzi ochota na coś słodkiego...

Czy Wy też macie takie dni, w których tak mocno chcecie czegoś słodkiego, że wykupilibyście całą cukiernię? Ja taką sytuację miałam dzisiaj :) Jednak od dłuższego czasu stopniowo zmieniam swoje nawyki żywieniowe i wykluczyłam czekoladki, ciasteczka i pyszne ciasta. Najprostszym dla mnie rozwiązaniem było po prostu zrobienie ciasta malinowego z mikrofalówki :)

Składniki:
  • około 4 łyżek mąki (miałam akurat zwykłą, ale polecam razową),
  • 1 jajko,
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 4-5 łyżek mleka,
  • garść malin,
  • opcjonalnie: 1-2 łyżeczki cukru lub stewii, kakao.
Wszystkie składniki (oprócz malin) dokładnie ze sobą wymieszać, aż uzyskacie konsystencję gęstej śmietany. Jeśli ciasto jest za rzadkie, dodajcie mąki, jeśli za gęste - dolejcie odrobinę mleka. Następnie należy wrzucić maliny i delikatnie wymieszać całość. Wstawiamy do mikrofalówki na około 3-3,5 minuty i gotowe!

Tak wygląda moje ciasto przed włożeniem do mikrofalówki...

...a tak już gotowe!

Zdjęcie nie jest najlepszej jakości i ciasto może nie wygląda apetycznie, ale jest naprawdę smaczne :) Na ciasto nałożyłam jeszcze domowego musu malinowego i świeży orzech laskowy. Wiadomo - takie ciasto nigdy nie zastąpi pysznego kremowego tortu, ale w tym przypadku wybieram mniejsze (i znacznie zdrowsze) zło. :)

Inne propozycje smakowe:
  • kakaowo - kawowe,
  • kakaowe z borówkami,
  • bananowo - marchewkowe,
  • jabłkowo - cynamonowe,
  • bakaliowe.
Pomysłów na takie ciastko są tysiące! I prawdopodobnie będzie ich więcej na moim blogu :)

2 komentarze:

  1. wlasnie sprobowalam zrobic przepis.....bez obrazy..syf na maksa wyszla jakas gabka sredzaca maka i proszkiem do pieczenia-nie polecam chyba ze sie ktos chce otruc..... kto wymysla takie przepisy?? chyba ze ktos lubi surowa make z proszkiem do pieczenia to SMACZNEGO :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dodałaś trochę za mało mleka i za dużo proszku? W konsystencji ma przypominać gęste ciasto naleśnikowe.. Jeśli przeczytałaś post, to może zauważyłaś, że takie 'ciasto' nie zastąpi normalnego ciasta i będzie gąbczaste.
      Przykro mi, że ci nie wyszło, ale nie musisz od razu pisać o truciu :) W internecie jest mnóstwo podobnych przepisów, zerknij, może coś innego ci się spodoba :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...